Varit på toan hela dagen!

Fredagkväll. Idag har jag varit ledig, och har frivilligt spenderat dagen på toan :)    Förklaringen är att jag hjälpt Hannah att tapetsera personaltoan på OKQ8 i Burträsk, där hon jobbar. Hon var ledig idag åxå, så därför passade vi på att hjälpas åt med det projektet :)
 
Jag har världens bästa barn !!!!  Jag KAN ha sagt det förut, men eftersom det är MIN blogg, så kan jag upprepa saker närhelst jag vill :)    Herregud så stolt jag är över mina tjejer!   De är så oerhört driftiga och positiva! Brås de på mamma tro?! ;)
 
Den här dagen har jag verkligen fyllt med värda grejer. Jag fipplade klart med ett fippel som har med jobbet att göra .... det är nån typ av hemlighet än så länge .... åtminstone fram till söndag/måndag typ .... sen släpps nog hemlisen tror jag :)     Sen har jag som sagt spenderat några timmar på toan .... fniss . Vi har haft jättekul jag och Hannah, och vi blev bjudna av Hannahs bästa chef Ulrika, på lunch :)  Den intogs på Värdshuset i Burträsk. 
 
När jag kom hem i afton tog jag ut hundarna på prommenix. De  hängde med i dag och har legat i bilen och haft det bra. Jo, vi tog ut dem på en liten runda mitt på dagen :)
 
Klarblå himmel och sol har det varit. Helt underbart vårväder!  Knappt nån snö nu igen .... det mesta har smält. Men isen bär fortfarande, och många är ute och pimplar. Hoppas på bra väder även i morgon :)
 
Ikväll svepte tankarna kring det här med bloggandet. Varför bloggar jag? Vad fyller bloggandet för uppgift? Varför bloggar andra?  
 
Ja, varför bloggar jag? 
 
Jag minns ju när jag började, och Varför jag började. Kompisens dotter Jenny (film-Jenny) och storbrorsans dotter Tina, var väl de som först förde det på tal. Du borde skriva en blogg, sa de. Förmodligen tyckte de att jag hade nåt kul/vettigt att säga. Eftersom jag tycker om att skriva, och alltid haft skrivandet som en ventil, så höll jag faktiskt med, och startade bloggen. 
 
Jag har under de år jag bloggat, aldrig direkt hakat upp mig på läsar-antal, antal sidvisningar eller antal kommentarer. Det jag känner är viktigt för Mig, är att skriva. Jag uppskattar att kunna gå tillbaka i tiden och se vad jag skrev för ett, två eller tre år sedan. Hur såg det ut då? Hur tänkte jag då?  Vad har jag lärt mig sedan dess?
 
Visst skulle jag kunna skriva en dagbok typ, utan att lägga ut det öppet ..... men eftersom jag fått så mycket positiv respons på bloggen, och jag vet att det är kring 70 stycken som läser min blogg varje dag, så känns det som att den fyller en uppgift, även för andra. Jag VET att många andra får glada skratt, egna tankar och inspiration av min blogg .... och därför känns det både kul och viktigt att fortsätta. Däremot kommer ni aldrig att se mig be om ursäkt om jag inte skriver. Blir jag tyst en dag, eller två, eller en vecka eller två, så finns det orsaker, och det kommer jag aldrig att be om ursäkt för. Hittills har jag inte hamnat i läget att jag varit tyst så särskilt länge, men man vet aldrig hur det kommer att se ut i morgon, eller dagen efter, eller nästa vecka. Det vet man Aldrig .... därav att jag alltid påminner er om att fylla dagen med nåt värt. 
 
Jag är inte så social i det avseendet att jag umgås speciellt mycket med människor. Jag är social på det sättet att jag bjuder på mig själv i min blogg. Jag berör och upprör (bevisligen)   jag berättar och funderar.  Jag är Jag ... och det har ju funkat bra i 48 år :)
 
Nä, nu ska jag ta ut hundarna på kvällrundan, sen är det gonatt här i mitt supersöta lilla paradis :)  Hoppas du haft en Bra fredag, vare sig du varit instängd på en toa, eller om du varit på andra ställen :)
 
Gokväll
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0